La Conselleria d’Indústria ha reunit les direccions generals implicades en el Pla Director d’Indústria 2027-2031 per compartir diagnòstics i coordinar actuacions. El procés entra ara en una nova fase amb taules transversals i un primer esborrany previst per al mes de novembre.
Reunió institucional per coordinar el futur Pla Director d’Indústria
El director general d’Indústria i Polígons Industrials, Alfons Gómez, ha presidit avui la taula institucional del Pla Director d’Indústria 2027-2031, amb la participació de les direccions generals amb competències en els àmbits relacionats amb el document. La sessió ha permès posar en comú les primeres línies d’actuació del futur pla i abordar les propostes que requereixen la coordinació de diferents àrees del Govern.
Hi han participat el director general d’Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, Sebastià Massanet; el director general d’Innovació i Transformació Digital, Sebastián González Cardalliaguet, i Xavier Nadal, de la mateixa direcció general; el director general d’Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, Diego Viu; Joan Calafat Busquets, de la Direcció General de Recursos Hídrics; Mariluz Moreno, de la Direcció General de Treball i Salut Laboral; la directora gerent de l’Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears (ADRBalears), Sílvia Delgado; la directora general d’Harmonització Urbanística i Avaluació Ambiental, Paz Andrade; Marta Pons, de l’Institut Balear de l’Energia (IBE), i la directora del Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), María Luján Olivera.
Tancament de la ronda de taules sectorials
Aquesta reunió tanca la ronda de treball de les onze taules sectorials celebrades del 2 al 9 d’octubre, distribuïdes en cinc jornades. Les sessions han servit per contrastar el diagnòstic de la indústria balear i recollir les necessitats i les propostes de les empreses i les associacions dels diferents sectors, a partir del treball previ d’entrevistes i qüestionaris.
Entre les qüestions tractades hi ha la disponibilitat de sòl i espais industrials, la manca de professionals especialitzats, la formació, la innovació, l’eficiència energètica i l’aprofitament dels recursos. La taula institucional permet compartir aquestes necessitats amb les direccions generals implicades i coordinar les actuacions que afecten més d’un àmbit de competència.
Properes fases i calendari del Pla Director
A partir d’aquest treball, es proposaran els eixos d’actuació del Pla Director i s’iniciarà la tercera fase d’elaboració, que inclourà taules transversals per concretar les mesures. El procés manté la participació de les empreses, les associacions sectorials i els agents socials per consensuar el contingut del document.
La previsió és disposar d’un primer esborrany al novembre per contrastar-lo amb el sector, presentar el document al desembre i aprovar-lo a principis de 2027.
COMENTA LA NOTICIA