El Centre de Formació, Innovació i Desenvolupament de Formació Professional de les Illes Balears impulsa 45 accions formatives per a docents d’FP de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera. L’oferta s’ampliarà durant el curs 2026-2027 i inclou actualització tècnica, metodologies innovadores i formació digital.
El centre impulsa noves propostes per al curs 2026-2027
El Centre de Formació, Innovació i Desenvolupament de Formació Professional de les Illes Balears (CFINFP-IB) posa en marxa aquest mes de setembre un total de 45 activitats formatives adreçades al professorat de formació professional de les Illes Balears. Aquesta oferta s’anirà ampliant al llarg del curs 2026-2027 amb noves propostes per donar resposta a les necessitats del professorat i als nous reptes que planteja la formació professional.
Les activitats, que s’iniciaran al llarg d’aquest mes, s’adrecen al professorat d’FP de centres de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera i tenen una durada d’entre 8 i 30 hores. La programació combina accions d’actualització tècnica vinculades als diferents sectors professionals amb formació en metodologies innovadores, digitalització, intel·ligència artificial, atenció a la diversitat i nous enfocaments pedagògics.
Diverses modalitats i formats de formació
Les formacions s’imparteixen en diferents modalitats presencial, per videoconferència i a distància, a través de la plataforma Moodle, així com en formats mixts que combinen dues o més d’aquestes opcions.
L’oferta abasta pràcticament totes les famílies professionals presents als centres de les Illes Balears que imparteixen formació professional i permet aprofundir en metodologies, coneixements i eines especialment rellevants en l’actual context de transformació d’aquests ensenyaments. Alhora, pretén facilitar-ne l’aplicació a les aules i als diferents entorns d’aprenentatge.
Actualització tècnica, pedagògica i digital
Aquesta diversitat de propostes permet oferir continguts específics adaptats a les necessitats de cada àmbit professional, alhora que contribueix a l’actualització permanent dels coneixements tècnics, pedagògics i digitals del professorat.
La directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa, Maria Isabel Salas, ha destacat la importància de mantenir «una oferta de formació permanent àmplia, diversa i adaptada a les necessitats reals del professorat i dels sectors productius». Així mateix, ha subratllat que «s’ha incrementat el pressupost destinat a la formació del professorat d’FP, ja que la qualitat d’aquests ensenyaments depèn, en gran manera, de disposar de professionals preparats per donar resposta als nous reptes i a les necessitats d’un mercat laboral en contínua evolució».
Balanç del curs passat i finançament
Durant el curs passat, el CFINFP-IB va dur a terme un total de 137 activitats formatives, en les quals varen participar 2.333 docents d’FP de les Illes Balears.
Aquestes activitats formatives estan cofinançades pel Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports i pel Fons Social Europeu Plus.
Tota la informació sobre les activitats formatives, els continguts, les dates de realització i els terminis d’inscripció es pot consultar a la pàgina web del CFINFP-IB.
COMENTA LA NOTICIA