La 14a edició de la Plaça del Llibre se celebra al Jardí Botànic de la Universitat de València fins al 25 d’octubre, amb presència institucional i editorial de les Illes Balears. L’IEB compta amb estand propi i organitza l’espectacle poeticomusical «Polsim de dol» dins del programa oficial.
Participació balear en una nova edició de la fira literària
Des d’avui i fins al 25 d’octubre se celebra la 14a edició de la Plaça del Llibre de València al Jardí Botànic de la Universitat de València. La Plaça del Llibre es presenta com un dels principals aparadors de la literatura en català, amb representació d’autors i editorials de tot l’àmbit lingüístic.
La cita es configura com un espai de trobada entre autors, llibreters, editors i lectors, i posa el focus en la tasca diària del sector del llibre en català. Durant els dies de fira es duen a terme activitats diverses al voltant de la creació literària.
Estand institucional de l’IEB i editorials participants
Un any més, l’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB) participa en l’esdeveniment amb un estand institucional. Aquest espai està destinat a la venda de llibres tant de l’IEB com de les editorials balears seleccionades en una convocatòria oberta impulsada per aquesta institució.
En aquesta edició hi prenen part les editorials Disset Edició, Dolmen Editorial i Llentrisca Edicions, que donen a conèixer els seus catàlegs en el marc de la fira valenciana.
Programa d’activitats i proposta “Polsim de dol”
El programa de la Plaça del Llibre inclou activitats familiars, xerrades, presentacions de llibres, taules rodones i sessions de signatures. La informació detallada de la programació es pot consultar al web oficial de la fira: https://placadelllibre.com/valencia/.
En el marc d’aquest programa, el Govern de les Illes Balears, a través de l’IEB, ha organitzat l’activitat «Polsim de dol», una proposta poeticomusical que combina la poesia d’Antònia Vicens, Blai Bonet i Josep Maria Llompart amb material propi d’Ölivias i Joan Rotger Julià. Aquesta activitat s’emmarca en les iniciatives de commemoració de l’Any Blai Bonet.
Actuació de diumenge i valoració institucional
L’espectacle «Polsim de dol» està previst per a aquest diumenge, 25 d’octubre, a les 11 hores, a l’escenari principal de la Plaça del Llibre de València 2026.
El director general de Cultura del Govern de les Illes Balears, Llorenç Perelló, ha destacat que la participació en la Plaça del Llibre de València és una oportunitat per donar visibilitat al treball de les editorials de les Illes Balears i per afavorir l’intercanvi amb el sector editorial.
COMENTA LA NOTICIA